Ons uitje naar Terschelling, 2 dagen genieten van het eiland

Ruim een uur voor vertrek van de boot stapten we in de auto. Gewapend met alle 3 een rugzakje, meer niet. Tijd zat en met veel zin reden we naar Harlingen. Wat? File? Nee toch, er staat nooit een file die kant op. Behalve natuurlijk wanneer je een boot moet halen! Op de radio hadden ze het over 10 minuutjes. Ok geen paniek, we hadden tijd zat….maar toen we inmiddels een half uur verder waren en bijna nog niks waren opgeschoten was de extra tijd ineens spoorloos verdwenen. Kak, en nu? Zo begonnen 2 daagjes Terschelling op 29 April. Gelukkig werd het op het eiland beter. Ik vertel je over de verschillende adressen die we aandeden op het mooie eiland en de mensen die ervoor zorgden dat we er überhaupt op tijd kwamen 🙂

Parkeren

Omdat ik had besloten dat we Terschelling prima per bus/fiets konden verkennen had ik een plek geboekt bij autostalling BDS Harlingen. Echt een gemeende dikke pluim voor deze mensen. We kwamen pas om 10.32 daar aan terwijl de boot om 10.45 vertrok. 5 Minuten voor afvaart gaan de poortjes dicht en kom je de boot niet op. Met 2 kids is het sowieso wel 15 minuutjes lopen vanaf het parkeerterrein. Dit gingen we dus nooit halen. In de auto had ik ze al gebeld of ik in ieder geval nog wel de auto kon parkeren om die maar kwijt te zijn. Ze zouden op mij wachten. Bij aankomt kwam een van de heren al op ons afgelopen en riep, ik stap bij je in, rij maar naar de boot. Deze meneer heeft ervoor gezorgd dat we op tijd bij de boot waren en hij heeft de auto daarna voor ons geparkeerd. Echt een mega pluim! Hijgend haalden we de boot op tijd Jeej!

Onze overnachting

We hadden een tent geboekt op Camping Mast. Deze camping ligt in Formerum. Perfect met de bus te bereiken. Naast de camping vind je een Jumbo en een fietsverhuurbedrijf. De tent was een ingericht exemplaar dus je hoefde zelf eigenlijk alleen maar wat kleding mee. Ook linnen kun je daar gewoon huren. Heel lief lagen er kruiken klaar omdat de nacht best nog wel koud was. De tent vond ik perfect om in te verblijven. Ruim zat en eigenlijk van alle gemakken voorzien. Een kookgedeelte, koelkastje, tafel, stoelen en gelukkig een petroleum kacheltje. Vlak achter de tent waren de washokken en toiletten. Alles was netjes en verwarmd. De camping is super leuk, vooral ook met kids. Er is een hele grote speeltuin en ze organiseerden leuke dingen. Onze kids hebben nog meegedaan met bubbelvoetbal, enorm grappig.

Fietsverhuur

We huurden 2 fietsen bij fietsverhuur Zeelen. Een voor mijn dochter en een fiets voor mij met een zitje achterop voor mijn zoon. Ik had ze voor 2 dagen gehuurd en was er € 27,- voor kwijt. Dit is zowat nog goedkoper dan fietsen op de boot meenemen dus helemaal prima. Omdat we die avond uit eten gingen huurde ik ze voor 2 dagen want ik kon ze niet voor 18.00 uur terug brengen. De fietsen waren heel netjes en gemakkelijk te verstellen voor mijn lange stelten.

Het Wrakkenmuseum

Op steenworp afstand van de camping vind je Het Wrakkenmuseum. Dit vind ik een van de leukste musea die ik in tijden gezien heb. Je komt binnen in een eetcafé waar je via de klapdeurtjes het museum binnen gaat. Je vind hier echt van alles. Onwijs veel foto’s en krantenartikelen maar vooral ontzettend veel gave aangespoelde spulletjes. Van heel oud tot vondsten van het recent omgeslagen containerschip. Van grappige objecten tot scheepsonderdelen. Het museum staat er propvol mee. Via het museum kun je ook naar de tuin. Hier is het ook zo leuk. Ook de tuin staat namelijk bomvol gevonden objecten. De vele speeltoestellen zijn ook helemaal in thema en behangen met een wilde variatie aan bordjes e.d.
Het leuke is dat je toegangskaartje gewoon de gehele week geldig is. Wij zijn hier dan ook beide dagen even naar toe geweest. Voor volwassenen betaal je € 4,50 en kids € 2,50. Echt een koopje dus.

Het strand en uit eten

Natuurlijk mag een tripje naar het strand niet ontbreken. Via Midsland gingen we naar de noord kant van het eiland naar het strand. Dit is ongeveer 20 minuutjes fietsen. Het was gelukkig niet super koud dus we konden mooi even een rondje strand doen. Ik had zipzakjes voor de kids mee zodat ze naar hartelust schelpjes konden gaan zoeken. Op de heenweg naar het strand kwamen we een Mexicaans restaurant El Leon Rojo tegen. Hier zijn we op de terugreis naar toe gegaan om heerlijk te eten. Het is een gezellig restaurant met een uitgebreide kaart.  Zeker ook een aanrader.

Op de dag van de terugreis gingen we lunchen in West Terschelling, bij de haven. Daar zit pannenkoekrestaurant ’t Sprookjesbos. Zo leuk van binnen. Echt alsof je in een sprookje zit. Erg leuk ook om met kinderen naar toe te gaan. Tip, bestel een pannenkoek met Nutella. Je krijgt dan de grootste Nutellapot op tafel die je ooit gezien hebt.

Wij hebben genoten van de twee dagen op Terschelling. We hadden nog veel meer willen doen maar we komen hier vast en zeker nog een keer terug om in ieder geval met een schip het wad op te gaan. We willen zeker nog een keer zeehondjes bewonderen. Misschien wel de volgende keer met iets mooier weer want het was best wel koud toen we er waren maar het mocht de pret niet drukken! Op naar een volgend avontuur.